Tips til at gå nye veje som virksomhed

efteruddannelse

Når man er en virksomhed, sætter man sig hele tiden nye mål, når de gamle er nået, sådan at man ikke går i stå. For mange virksomheder er det også spændende, løbende at udvikle sig. Hvis jeres virksomhed trænger til at spark bagi, for ikke at gå helt i stå, så kommer her lidt tips til hvad man kan satse på.

Få kunder uden for Danmark

Hvis det først går godt i Danmark, og man sælger produkter der giver et pænt overskud, så kan det være spændende at tage skridtet videre til udlandet. Til en start kan man fokusere på landene omkring Danmark; det kunne f.eks. være Norge, Sverige eller Tyskland. Lande som minder meget om Danmark.

I den forbindelse er der dog en sprogbarriere, som man skal huske at tænke over. Tidligere var de fleste danskere dygtige til både svensk og tysk, men dette er dog på retur. Skal man henvende sig til de tyske samarbejdspartnere eller kunder, er det derfor værd at investere i at få nogle professionelle til at oversætte vigtige dokumenter og hjemmesider, så virksomheden virker så professionel som mulig. Det kunne eksempelvis være med et oversættelsesbureau som LingoBob.

Efteruddan jeres medarbejdere

Det nytter ikke noget at blive ved med at gøre som man plejer, hvis man vil udvikle sig som virksomhed. Sørg derfor for løbende at sende jeres medarbejdere på kurser eller efteruddannelser, så I hele tiden er på forkant med hvad der rør sig indenfor jeres felt.

Det samme gælder ledere og chefer, som kan få nye indspark til hvordan man motiverer og leder en virksomhed. Det kan også være kurser i hvordan man tænker mere innovativt.

Ansæt en konsulent

Man kan også vælge at ansætte en konsulent, som skal sørge for at undersøge hvilke tiltag virksomheden kan tage for at udvikle sig. Det kan f.eks. være en konsulent som har fokus på strategiudvikling, hvor de i samarbejde med virksomheden hjælper dem til at fastlægge en strategi for hvor virksomheden skal være om 5 år. Udefra kan de nemlig være gode til at spotte udviklingsmulighederne.